Holland Marine Lifts

“De verhuizing was voor ons een mooi vertrekpunt om de bestaande IT-omgeving te professionaliseren.” 

In deze case vertelt Emile van der Starre, mede-eigenaar van Holland Marine Lifts (HML), over de overstap naar Lucrasoft ICT Beheer, digitalisering van het bedrijf en de verhuizing.

Gepubliceerd op 13 februari 2019

Het bedrijf

Holland Marine Lifts (HML) faciliteert de maritieme wereld met ultramoderne liften tot wel 20.000 kilo hefvermogen. Het bedrijf ontwerpt, bouwt en installeert de liften en verzorgt het onderhoud. Na 17 jaar was het tijd voor een verhuizing naar een nieuw pand. HML zocht een nieuwe partner voor beheer, support, webhosting én de ondersteuning tijdens de verhuizing.

 

Verhuizing als vertrekpunt

De fysieke verhuizing van Hardinxveld naar het pand aan rivier de Noord in Hendrik-Ido-Ambacht betekende ook het verplaatsen van ICT-apparatuur en afscheid nemen van het oude netwerk. Emile van der Starre is samen met zijn broer eigenaar en vertelt hierover: “We hebben gekozen voor een nieuw pand en een nieuwe IT-partner die ons ondersteunt in onze groei.”

“De verhuizing was voor ons een mooi vertrekpunt om de bestaande IT-omgeving te professionaliseren. Via referenties kwamen we al gauw uit bij Lucrasoft als lokale ICT-partner. Het proactief meedenken en de uitgebreide kennis van de markt, producten en ontwikkelingen waren voor ons reden om de opdracht in gang te zetten.”

 

Kostenbesparing telefonie

“Het gebouw werd voorzien van een glasvezelnetwerk voor een snelle en betrouwbare internetverbinding. Daarna was het tijd voor de fysieke verhuizing en heeft Lucrasoft een eerste schifting gemaakt in de bestaande IT-apparatuur. De verhuizing vond plaats rond de Kerstperiode en gezien de snelle verplaatsing waren we in korte tijd weer optimaal bereikbaar. De vaste telefoons op het kantoor zijn voorzien van VoIP. Bellen via het internet staat gelijk aan een kostenbesparing tegenover traditionele telefonie. Het kantoorteam met de afdelingen in- en verkoop, tekenaars en administratie werken voortaan met de Microsoft Office 365 oplossing.”


Krachtig fundament voor groei

“In overleg met Lucrasoft bekijken we complementerende en passende opties voor onze IT-omgeving. De cloud is aantrekkelijk voor onze werkzaamheden op kantoor. Maar de tekenaars werken met speciale tekensoftware. Op basis van advies en de technologische ontwikkelingen bepalen we onze volgende stap. Zo zijn we ook toe aan een nieuw ERP-pakket met een integrale koppeling. Alle elementen moeten ons kunnen ondersteunen in onze groeiambitie.”

Wil jij meer uit jouw ICT halen of net als Amphitec migreren naar Microsoft 365? 

Laat ons een gratis Quickscan uitvoeren. Zo kom je te weten waar de verbeterpunten en eventuele bedreigingen zitten.

Ben jij benieuwd wat Lucrasoft ICT Beheer voor jou kan betekenen? Neem dan nu contact op!

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Door jou en jouw organisatie eerst te leren kennen, kunnen we een oplossing bieden die écht bij je past. Wij hechten veel waarde aan samenwerken, dus laten we eerst een kop koffie drinken en de kennismaking starten!

Op deze website gebruiken we tools om de website te verbeteren en je een goede, gepersonaliseerde ervaring te geven. Ga je daar mee akkoord?

Back to top